Nieuw aan de KUL?

Ben jij dit jaar een nieuwe student geologie? Waarschijnlijk komt er de eerste weken heel wat op je af… Naast het genieten van de vele toffe activiteiten georganiseerd door Geos wil je hoogstwaarschijnlijk ook eens hoorcollege, oefenzitting of practicum bijwonen. Om je te helpen geen enkele les onopzettelijk te missen, kun je hieronder informatie vinden over hoe je overal je KU Leuven-mailadres en agenda kunt raadplegen.

E-mail

De instellingen om je mailaccount op elk toestel (computer, tablet, smartphone) te kunnen instellen vind je op deze site. Kies het type toestel waarop je je mailaccount wil instellen en volg vervolgens de verschillende stappen.

Uurrooster

Dankzij de wondere wereld van de technologie kun je op een heel eenvoudige manier de hoorcolleges, oefenzittingen en practica toevoegen aan de agenda van je smartphone en overal raadplegen. Alle informatie hierover is gebundeld op de site van ICTS en kun je terugvinden via deze link. Wens je alle details na te lezen dan kan je hier terecht.

Samengevat kan je uurrooster op volgende manieren raadplegen:

  • Via KU Loket op je pc, klik na het aanmelden op ‘Onderwijs en studenten’ om het uurrooster te raadplegen.
  • Open je de KU Loket site vanaf een mobiel toestel dan krijg je automatisch een mobiele weergave voorgeschoteld. Via de mobiele weergave heb je nog niet alle mogelijkheden die je ook op de pc hebt, maar het uurrooster kun je hier wel raadplegen via een nieuwe webapp.
  • Als je KU Loket bezoekt zul je ongetwijfeld ook het knopje ‘Agenda sync’ hebben zien staan. Dit is de interessantste optie, want als je dit correct instelt, worden alle lessen opgeslagen in je agenda die gekoppeld is aan je KU Leuven mailadres. Wanneer je je KU Leuven mailadres reeds ingesteld hebt op je smartphone hoef je daarna niets meer te doen. Na enkele minuten zullen alle lesmomenten in je agenda verschijnen.

Let er wel op dat je via KU Loket de juiste reeksen voor elk vak selecteert anders zul je heel wat lesmomenten in je agenda zien verschijnen waar je niets aan hebt!

Normaal gezien wijst alles zichzelf uit, maar als je toch problemen zou hebben met instellen van je mailaccount of uurrooster kan je het ICTS-servicepunt contacteren, wordt je daar niet echt geholpen, mag je altijd de webmaster van Geos contacteren. Dit kan via mail of via het contactformulier op deze site. Veel succes!

Sponsors
Takeaway